14 de des. 2007

Adéu al NEWPARK de la Rambla????

Després del tercer comentari d'en Blasco, poso amb interrogació la meva entrada. De totes maneres gaudiu de la reflexió:

Aquesta foto la vaig fer ahir al vespre a les Rambles de Barcelona.
A través de les finestres il·luminades, es veien, quan passejaves Rambla avall, unes màquines que ja començaven a ser anacròniques, sobretot quan t'adonaves que l'afluència de gent era mínima. Ara estan ultimant l'apertura d'una botiga d'ordinadors.
L'any 1994 (quan PlayStation començava a sonar), la família Sanahuja ajuntava en 1000 metres quadrats, 400 millons de les antigues pessetes en les més modernes màquines recreatives i ho feia en el que potser era el millor emplaçament d'Europa, les Rambles. Aquesta és la clau, crec, que l'invent hagi funcionat durant més de 13 anys.
Ja feia molt temps que, quan hi passava, hi veia un parc d'atraccions fora del nostre temps, però adonar-me del seu tancament ahir mateix em va entristir força (només una estoneta eh!). Em sap greu no poder jugar mai més al Galaxian 3 i encara recordo la partida col·lectiva que varem fer fa anys els components del Game Over (aka Generació Digital) en aquesta maquineta increïble.
Espero que el senyor Jaume Sanahuja i el seu fill la guardin al costat dels centenars de màquines històriques que tenen amagades en una nau industrial en un lloc no definit del Vallès, i s'animin a fer el museu que tant de temps fa que tenen al cap. Ens faran a tots molt feliços.

4 comentaris:

Gustavo Benéitez ha dit...

Ostres, en aquesta sala vaig veure per primera vegada la recreativa del Ridge Racer amb el cotxe de veritat. I en aquesta sala vaig jugar al Daytona amb tres companys més de facultat... En aquesta sala també he vist com es pujava el preu de cent pessetes a un euro, això per mi va ser l'inici de la fi...

S*T*A*R ha dit...

A mí encara em queda el NP del Parc Central de Tarragona, que no és gran cosa però menys és res. I, Gustavo, si 1 euro ja et sembla car -que ho és- millor no et passis pel Port Aventura, on les partides a la sala de màquines costen 1,50 euros. O poses tres monedes de 50 céntims per una partida -que no és habitual portar monedetes a un Port Aventura- o directament en poses tres d'1 euro i tens dues partides.

Esperem que l'univers de les sales arcade prengui una revifada guapa, que sinó no sé a on anirem a tombar quan siguem iaios...

Skyblasc ha dit...

Anava a posar-ho com un post, pq no volia que quedeés perdut entre els comentaris, però com que no ho puc assegurar prefereixo no fer-ho fins estar-ne segur.

Albert, t'ho has mirat bé???

Fa uns dies, passejava amb la Ra per la Rambla i com sempre que tinc uns minuts vaig passar pel NP. Ja hem vaig adonar de lluny que els cartells no hi eren als vitralls de la sala de dalt, però al arribar també em vaig sentir compunjit. El New Park on he fet tantes partides al Cript Killer en un ritual setmanal de mercat de Sant Antoni i 20durets al Crypt.

Vaig veure, però, que a la sala d'abaix tenien recolocades ( ho vaig mirar pel "hueco" que no es podia passar ni a dalt ni a baix) algunes de les recreatives del pis superior. Això em fa sospitar que ens trobem més amb una reforma que no pas amb un tancament. Crec que a dalt s'obrirà ves a saber, una botiga tipus PCCity, però a baix seguirà existint el Sega Rally, el House of the Dead i el 360, i sobretot en Crypt Killer ( ni els anys ni les averies han pogut amb ells!!).

Ara bé, si de debó la tanquessin... Que en farien del cotxás del Ridge Racer?? ( m'el demano prime!!)

Anònim ha dit...

uff, jo fa molts anys vaig viure una cosa similar a Sabadell. Les sales de recreatives, o van desaparèixer o s'han convertit en sales de màquines escurabutxaques.

Esperem que amb el New Park no passi el mateix.