5 d’ag. 2007

MONS VIRTUALS

Programa emès el 4 d’Agost del 2007

El principal reclam de molts dels videojocs actuals és la possibilitat de poder interactuar en el marc d’escenaris immensos que semblen no tenir fi. Jocs com el Grand Theft Auto o el World of Warcraft en són una bona mostra.

Per arribar fins aquest punt ha estat necessàri que prèviament molts jocs exploressin les possibilitats d’acabar amb els límits espacials que ens marcava la pantalla de joc estàtica.

Gràcies a les videoconsoles domèstiques i als ordinadors els videojocs van guanyar en profunditat, ja que el temps de joc no era límitat com en el cas dels salons “arcade”. Així, van aparèixer títols com Adventure (Atari; 1980) o les versions per a consola del Battlezone (Atari; 1980). Jocs que, encara que de forma molt primaria, ja ens permetien mouren’s lliurement per un escenari força ampli. Més endavant, els gràfics i els sistemes d’emmagatzegament millorarien, i amb aquests avenços apareixerien títols com Alien 8 (Ultimate; 1985) o La Abadia del Crimen (Opera Soft; 1988), on el jugador s’introduïa en l’escenari d’una gran abadia benedictina per tal d’investigar un crim. La llibertat d’acció era cada cop millor, i la interactuació amb altres personatges un tret fonamental.

En pocs anys el jugador ha vist com l’àrea de joc es feia cada cop més gran i més gran, i avui dia ens trobem amb ciutats, o fins i tot planetes sencers que esperen ser explorats pels jugadors. Per dir-ho d’una altra manera, és com si en Pac-Man finalment hagués estat capaç d’escapar del laberint!

I tot això ens porta a preguntar-nos...

Quins jocs han estat claus en aquesta evolució dels mons virtuals en els videojocs?

Una major llibertat d’acció implica una major diversió?

Descarregueu-vos el Generació Digital i descobrireu la resposta a aquestes preguntes i a moltes d’altres!


PERDUDA EN EL TEMPS

L’any 2000 es publica un dels jocs paradigmàtics pel que fa als mons virtuals: Shenmue (Sega). Una gran superproducció de pressupost i perspectives cinematogràfiques on es van recrear al milímetre diverses localitats del Japó. Tenint presents fins i tot els factors climatològics exactes d’aquelles zones.


ASCENSOR

Francesc Blasco ens porta el que puja i el que baixa en el món dels videojocs:

BAIXEN els preus desorbitats que darrerament s’estan imposant en el sector dels videojocs clàssics (sí, i aquest cop no és literalment)

PUJA la vitalitat de molts dels sistemes clàssics, ja que es continuen produint nous videojocs. Per exemple, una nova versió del Moon Patrol per Intelllivision o Beggar Prince per a la Megadrive.


EL MILLOR JOC DE LA HISTÒRIA

Noves incorporacions a la llista:

Animal Crossing (Nintendo; 2001)

Super Smash Bros Melee (Nintendo; 2001)

ICO (Sony Computer Entertainment; 2001)

I el rànquing de votacions queda de la següent manera:

1) Super Mario Bros

2) Tetris

3) Pro Evolution Soccer


ARIADNA AL LABERINT

Aquesta setmana visitem ... Kotaku.com

Un portal amb tota mena de notícies sobre videojocs farcida de curiositats sobre les bojeries més diverses de les quals són capaces els jugadors.


ESCOLTA'NS A CATALUNYA RADIO